Su 19.2.2017 ENSIMMÄINEN PÄIVÄ – SAAPUMINEN

Saavuimme Nairobin lentokentälle noin klo 4.30. Matkat sujuivat hyvin lukuunottamatta yhden laukun jäämistä Istanbulin lentokentälle. Olimme väsyneitä matkustamisesta ja ACK Guest House hotelliin tultuamme menimme aamupalan jälkeen suoraan nukkumaan. Nukuimme aamulla noin 4 tuntia.

Hotelli ylitti odotukset: toimiva Wifi, siistit huoneet (lukuunottamatta yhdessä sängyssä olleita luteita), hyvä aamupala, toimiva vessa ja suihku ja kaunis piha-alue.

Päivän ohjelma alkoi 12 jolloin lähdimme kohti Nairobin kansallismuseota. Museossa oli monia eri näyttelyitä mm. ihmisen evoluutiosta, Kenian historiasta ja eläimistä. Eniten keskityimme katselemaan ihmisten evoluutiota ja Kenian historiaa. Näistä näyttelyistä osa ryhmistä sai myös hyvää pohjatietoa tutkimuksiinsa.

Museon yhteydessä kävimme myös viereisessä Snake Parkissa. Näimme siellä monia eri käärmelajeja ja
myös kilpikonnia, alligaattoreita kaloja ja

kameleontteja. Näistä eniten ihmetystä herätti alligaattorit, jotka näyttivät epäaidoilta maatessaan liikkumattomasti. Tämä herätti paljon keskustelua ryhmän kesken. Päädyimme kuitenkin siihen, että ne olivat elossa.

Ostimme museon vieressä olevista matkamuistomyymälöistä ensimmäiset tuliaiset ja lähdimme museolta kohti ruokakauppaa. Sieltä haimme ruokaa tulevaan bussimatkaan ja vähän muutakin naposteltavaa.

Kun olimme saapuneet takaisin hotellille, ensimmäinen ryhmä esitteli meille aiheensa ihmisen evoluutioon johtaneista tekijöistä. Tämän jälkeen menimme lähellä olevaan hienoon hotelliin syömään illallista. Ruoka oli hyvää ja kaikki nauttivat rennosta illan lopetuksesta. Palatessamme hotellille olimme kaikki yhdessä aulassa räpläämässä kännyköitämme ja menimme tyytyväisinä sen jälkeen nukkumaan matkustamisen ja pitkän päivän päätteeksi.